Thursday, September 26, 2013

Qalbun Zaujah


Aku hanya ingin mengatakan apa yang tidak sempat terucap
oleh lisan.

Aku adalah wanita yang telah kau nikahi.
Dan aku menjadi isterimu yang mendampingi
hidupmu..

Isteri yang solehah adalah
cita-citaku.

Namun, setelah berjalan sekian lama aku merasakan..
Cita-citaku belum sempurna terwujud
Banyak kekhilafan yang telah aku lakukan
Sehingga mungkin menyesakanmu wahai suamiku.

Tiada perasaan buruk dihatiku hanya cinta yang
menggelora untukmu..

Cinta yang ingin ku persembahkan buat suamiku
tercinta..

Tiada yang kuharapkan dari perasaan ini selain Redha
mu wahai suamiku..

Bukakanlah pintu maafmu untuk meredhaiku.
Semua solatku . ibadahku . puasa ku . hanyalah debu
tanpa keredhaanmu wahai suamiku

aku akan selalu perbaiiki diri ini, 
tapi itu tak bisa ku lakukan 
tanpamu..

Ku ingin kau mendampingi hidupku untuk terus perbaikinya

Menuju cita menjadi isteri solehah dan redhamu..


Hanyan yang aku inginkan
moga kita berdua 
akan sentiasa mendapat redha Allah SWT

InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment